25 kwietnia, 2024

eFinanse.info.pl

Finanse z kraju i ze świata.

Audyt operacyjny – jak wybrać odpowiednią firmę

Przedsiębiorstwa co jakiś czas powinny przeproadzać audyt wewnętrzny, aby sprawdzić, czy podejmowane działania i etapy ich przygotowań są wystarczająco skuteczne i wydajne.

Tylko dzięki takiej wiedzy będziemy mogli rozwijać firmę w zamierzonym kierunku, w kierunku przynoszącym jak najlepsze wyniki, na których nam zależy. Aby audyt był pomocym dla nas narzędziem, powinna go przeprowadzić profesjonalna firma zewnętrzna, która dobrze zna się na tej tematyce. Nie powinniśmy wybierać firmy pierwszej z brzegu, która świadczy tego typu usługi, a zadbać o to, by jej pracownicy mieli odpowiednią wiedzę, umiejętności, a przede wszystkim doświadczenie. Zanim zdecydujemy się na jedną, konkretną firmę, powinniśmy przejrzeć oferty i referencje wielu z nich. Do tego celu najlepiej użyć najprostszej drogi, czyli Internetu i wpisać w wyszukiwarkę hasło: audyt operacyjny + nazwa miasta, w którym mieści się siedziba naszej firmy. Pod płatnymi reklamami powinniśmy znaleźć zajmujące się tym firmy. Przeglądnijmy zakres ich usług oraz cennik i porównajmy je między sobą. Do tego celu najlepiej przygotować sobie prostą tabelkę w programie Excel, co pozwoli zgromadzić potrzebną wiedzę i wyłonić kilka najlepszych firm przeprowadzających audyt operacyjny.

Audyt operacyjny – jak wybrać odpowiednią firmę

Audyt operacyjny – czy to się opłaca?

Mówiąc w skrócie, przeprowadzenie audytu w firmie prawie zawsze się opłaca, przynosi korzyści. Sami nigdy nie będziemy w stanie dokładnie ocenić naszego przedsiębiorstwa, ponieważ zazwyczaj nie mamy odpowiedniej wiedzy w tym zakresie, a jeśli mamy – nie będziemy obiektywni. Natomiast opłacalność takiej kontroli, tego, czy wybraliśmy do tego celu kompetentną i rzetelną firmę. Audyt operacyjny przeprowadzony byle jak, “po łebkach” jest nic nie warty I nie przysłuży nam się do rozwijania firmy w odpowiednim kierunku.

Aby sprawdzić doświadczenie firmy wykonującej audyt operacyjny, najlepiej skontaktować się z jej przedstawicielem bezpośrednio przez telefon, np. tutaj audyt operacyjny – z takiej rozmowy można wiele wyciągnąć i zobaczyć jakie firma ma podejście do klienta.