20 kwietnia, 2024

eFinanse.info.pl

Finanse z kraju i ze świata.

Jak obniżyć wysokość rat kredytów w przypadku przedsiębiorstwa

Firmy, które posiadają wiele różnych kredytów i pożyczek, mogą skorzystać z kredytu konsolidacyjnego, jest to rodzaj kredytu, który łączy ze sobą wszystkie dotychczasowe zobowiązania.

Tego typu rozwiązanie posiada bardzo wiele zalet, możemy dzięki temu wykonywać jeden przelew miesięcznie, możemy lepiej zorganizować nasze wydatki. Często kredyt konsolidacyjnym biorą firmy, które chcą zmniejszyć ilość miesięcznych zobowiązań, często kredyt tego typu może posiadać mniejszą ratę przy wydłużeniu okresu spłaty.

Jak obniżyć wysokość rat kredytów w przypadku przedsiębiorstwa

Kredyt konsolidacyjny dla przedsiębiorstwa

Dzięki temu możemy zmniejszyć nasze comiesięczne zobowiązania, przesunąć fundusze na inne potrzeby. Możemy zwrócić się do różnych placówek bankowych oraz prywatnych instytucji finansowych, które oferują tego typu rozwiązania. Możemy sprawdzić, jakie będą koszty kredytu, ile będzie wynosiła rata, dzięki temu znajdziemy najbardziej korzystną dla nas opcję. Konsolidacji mogą zostać poddane różne zobowiązania, może być to kredyt hipoteczny, gotówkowy czy też inne zobowiązania firmy. Ubiegając się o kredyt tego typu należy przedstawić wymagane dokumenty związane z finansami firmy, które będą świadczyły o tym, iż posiadamy odpowiednią zdolność kredytową.

Wiele firm w przypadku kredytu konsolidacyjnego ubiega się także o dodatkową gotówkę, dzięki czemu możemy pozyskać fundusze na inwestycje czy też bieżące wydatki. W tym przypadku bank, który udziela nam kredytu konsolidacyjnego, spłaca nasze poprzednie zobowiązania, pozwala to na wygodniejsze zarządzanie finansami w firmie, dzięki temu także możemy pozbyć się problemów ze spłatą. Dlatego wielu przedsiębiorców chętnie korzysta z tego rozwiązania, aby odzyskać płynność finansową. Może być to produkt dla firm, które borykają się z problemami w związku z ograniczeniem działalności przez epidemię koronawirusa, zmniejszenie raty kredytu pozwoli na uwolnienie funduszy na bieżącą działalność, opłaty, wypłaty dla pracowników, jak również zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

W przypadku kredytu konsolidacyjnego należy złożyć wniosek, a wraz z nim odpowiednie dokumenty, które potwierdzają status prawny firmy, może być to zaświadczenie z ZUS oraz Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z tytułu składek czy też podatków. Dodatkowo powinniśmy dostarczyć umowy kredytowe, których ma dotyczyć konsolidacja. Dzięki temu kredyt konsolidacyjny dla firm zostanie nam szybciej przyznany, możemy skorzystać także z pomocy doradców finansowych, którzy mogą przeanalizować dla was dostępne na rynku oferty i wybrać najbardziej korzystną.